FANDOM

Jabłko
Jabłko zawiera witaminy, pomaga w walce z infekcjami. Dodatkowo zawiera kwasy organiczne, które odkwaszają organizm, co jest szczególnie ważne, gdy jesz dużo mięsa, tłuszczu, jaj i chleba na zakwasie. Picie nalewki jabłkowej zwiększa napięcie mięśni, w tym serca, co wzmacnia ciało i zapobiega zawałom. Jakby tego było mało, jabłkowy trunek poprawia wygląd cery, włosów i paznokci.

Przepis na nalewkę nr 1: Kilogram jabłek przepuść przez sokowirówkę.

Sok osłodź 30 dag cukru, a następnie podgrzej, aż cukier się rozpuści.

Tak przygotowaną miksturę przelej do butelek, przez 10 minut pasteryzuj w gorącej wodzie, a następnie odstaw na 2 tygodnie w ciemne miejsce.

Po tym czasie sok wymieszaj z pół litra spirytusu i szczelnie zamknij w butelce. Ponownie odstaw na 10 dni.

  • Przepis na nalewkę nr 2:

Składniki:
1 kg dojrzałych, aromatycznych, soczystych i lekko kwaskowatych jabłek,

1 litr spirytusu 70%,

0,3 kg cukru.
Wykonanie:
Owoce umyć, osuszyć, pokroić w kostkę (usunąć wcześniej ogonki, nie wyrzucać pestek) i wrzucić do słoja. Zasypać cukrem i zalać spirytusem tak, by jabłka były całkowicie przykryte. Pozostawić na 6 tygodni w ciemnym, ciepłym miejscu.
Następnie zlać nalew, po kilku dniach klarowania zlać znad osadu, przefiltrować i rozlać do butelek. Przechowywać w ciemnym i chłodnym miejscu co najmniej 2 miesiące.
Aby uzyskać nalewkę bardziej aromatyczną, można dodać do niej (ze spirytusem) np. 3-5 goździków, 2 cm kory cynamonowej, pół laski wanilii.

  • Przepis na nalewkę nr 3:

Składniki:
10 dużych, bardzo dojrzałych jabłek,

1,5 litra spirytusu.
Na każde 3 litry otrzymanego soku jabłkowego dodać: 0,7 kg cukru, 6 g cynamonu, 3 g kolendry, 1,5 g goździków, 1,5 g anyżu, 12,5 g gorzkich migdałów.
Wykonanie:
Jabłka umyć, osuszyć, utrzeć na tarce z większymi oczkami, odrzucając pestki i środkowe twarde części. Wygnieść dobrze sok drewnianą łyżką, pozostawić w ciepłym miejscu na 1 dobę w przykrytym naczyniu.
Po tym czasie wycisnąć sok w płóciennym woreczku. Dodać przyprawy, dobrze wymieszać, wlać do gąsiorka.
Zalać wszystko 1,5 litrem spirytusu i postawić w miejscu średnio ciepłym do wiosny.
Kiedy na wiosnę słońce będzie już mocno grzało, postawić gąsiorek na oknie w słonecznym miejscu na dwa tygodnie.
Następnie nalew przefiltrować i rozlać do butelek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki